1 Korintiërs 3 Want de wijsheid van deze wereld is dwaasheid voor God |
1. | DE AVATAR - BEWEGING EN CURSUSSEN De avatar-beweging werd in 1986 opgericht door de Amerikaan Harry Palmer. Harry Palmer had in de jaren '70 en '80 een hoge functie bij de Scientology Church. De cursussen, die deze beweging wereldwijd aanbiedt, zijn bewustzijns-trainingen. Men wil mensen leren om als avatar een planetaire verantwoordelijkheid te dragen om een universele broederschap te vormen die tot wereldvrede leidt. In werkelijkheid wordt de deur opengezet voor demonische machten om de desbetreffende cursist te gebruiken voor duistere plannen. Zorgwekkend is te zien dat de infiltratie van avatars op vele gebieden te zien is, ook in het onderwijs en de gezondheidszorg, bij de politie en politiek. Efeziërs 5: 6-13 Laat niemand u misleiden met drogredenen, want door zulke dingen komt de toorn Gods over de kinderen der ongehoorzaamheid. Doet dan niet met hen mee. Want gij waart vroeger duisternis, Maar nu zijt gij licht in de Here; wandelt als kinderen des lichts. Want de vrucht des lichts bestaat in louter goedheid en gerechtigheid en waarheid, en toetst wat de Here welbehaaglijk is. En neemt geen deel aan de onvruchtbare werken der duisternis, maar ontmaskert ze veeleer, want het is zelfs schandelijk om te noemen, wat heimelijk door hen wordt verricht; maar als dat alles door het licht ontmaskerd wordt , komt het aan de dag; want al wat aan de dag komt is licht. |
2. | AVATARS IN DE VIRTUELE WERELD Sommige mensen beginnen een cyberleven (Second Life, Games, enz.) en stappen als een avatar (virtuele ik) de virtuele wereld in, waar ze een dubbelleven gaan leiden. Ineens lijkt in een cyberleven alles te kunnen dat in het fysieke (echte leven) niet kan. Er kan "disembodiment" gaan plaatsvinden, waardoor mensen zich los zouden maken (van de beperkingen) van het fysieke lichaam en zich niet langer hoeven te conformeren aan de wetten van de natuur en de beperkte maakbaarheid van het lichaam. Ook wordt een manier ontwikkeld waarmee mensen na hun dood in een virtuele wereld "doorleven". De overledene krijgt dan een avatar die op hem of haar lijkt en op dezelfde manier praat en beweegt. De nabestaanden kunnen zgn. het contact met hun overleden geliefde voortzetten. Die avatar moet steeds realistischer lijken naarmate de technologie zich ontwikkelt. Een misschien onschuldig lijkende vorm van een avatar is de miniatuurafbeelding (illustratie of foto) in een forum, chat-gesprek, sociaal netwerk of programma waarmee een persoon wordt aangeduid. Het plaatje staat meestal naast of onder de naam van de deelnemer en wordt ook wel profielfoto genoemd, geschikt voor gaming, virtual en augmented reality en videoconferenties. Maar er bestaat geen dubbelleven of "second life"! Het is misleiding en een duivelse, subtiele infiltratietechniek om vat te krijgen op mensen om ze zo te laten verwijderen van de fysieke wereld en een gezond contact met God te verstoren. 1 Korinthe: 18-19 Laat niemand zichzelf misleiden! Indien iemand onder u meent wijs te zijn in deze tijd, hij wordt dwaas, om wijs te worden. Want de wijsheid van deze wereld is dwaasheid voor God. |
3. | AVATAR - SPEELGOED EN FILMS Een Amerikaanse mediafranchise, gecreëerd door James Cameron, heeft een geplande reeks epische, "avatar" sciencefictionfilms geproduceerd door Lightstorm Entertainment en gedistribueerd door 20th Century Studios, evenals bijbehorende merchandise, computerspellen en attractieparken. Ook is er veel avatar-speelgoed, van knuffels tot lego. |